A Kenzo love story at twilight


A new year of work and study has started for all of us. But for me, in terms of study, this year will be a little bit different.. In fact I decided to spent this year in search of my identity and therefore to deal with the difficult but very important choice of university the next year. I would like to create my destiny elsewhere and to do that I need to relocate to cities like Milan or London, which offer very much, but at the same time are also cities suitable compared to what I'm going to do.

I'm going to be 100% honest with you, because this blog as well as being a means of venting is also a great way to share something. And sharing in turn is communication. Having a blog means to be in touch with the people who follow it. It 's true, yep, I talk about fashion but also about music, lifestyle and everything that surrounds me. I tell you about myself, about my life, about my story. So my virtual "showroom" acts as a diary, a diary in which I am not alone to write, because in the end you also tell me about your life, many times without even realizing it.

About today's look, all black everything. Uhm.. ALMOST. Nothing better than a nice simple look for a weekday. A pair of jeans, a turtleneck and my new KENZO coat. A coat with clean lines. For an elegant touch, how can DOC not have been my first choice?

Also, I have a new song for you to listen to. Yep, I'm talking of course of Coldplay.


I wish you all the best working/school/university year and I hope to update you ASAP with the many surprise I still have to talk to you about.
Now I'll go back to enjoying this amazing song and I wish you a wonderful day!

Lots of love.


E' iniziato per tutti noi un nuovo anno di lavoro e di studio. Ma per me, per quanto riguarda il fattore studio, purtroppo quest'anno sarà un po' diverso.. Ho deciso infatti di dedicare quest'anno alla ricerca della mia identità e di affrontare quindi la difficile ma importantissima scelta dell'università l'anno prossimo. Vorrei creare il mio destino altrove e per farlo ho bisogno di trasferirmi in città come Milano o Londra, le quali offrono davvero molto, ma allo stesso tempo sono anche le città più adatte rispetto a ciò che ho intenzione di fare.

Mi va di essere sincero con voi al 100%, perché questo blog oltre ad essere un mezzo di sfogo è anche un grande mezzo per condividere un qualcosa. E la condivisione a sua volta è comunicazione. Avere un blog significa essere in contatto con le persone che lo seguono. E' vero sì, parlo di moda ma anche di musica, di lifestyle e di tutto ciò che mi circonda. Io mi racconto, racconto la mia vita, la mia storia. Insomma il mio "showroom" virtuale funge da diario, diario dove a scrivere non sono il solo, perché in fondo anche voi raccontante a me quella che è la vostra vita, molte volte senza nemmeno rendervene conto.

Passando al look del giorno, all black everything. Uhm.. QUASI. Un look semplice. Un jeans, un dolcevita ed il mio nuovo cappotto KENZO. Un cappotto dalle linee e dai colori essenziali. Ed è per questo che è stato amore a prima vista. Per un tocco di eleganza invece, le DOC sono state la mia prima scelta.

Inoltre, oggi vi propongo un'altra canzone che ormai è ON REPEAT perennemente nella mia playlist.
Yep, sto parlando dei Coldplay naturalmente. 

Auguro un buon anno lavorativo/scolastico/universitario a tutti voi.
Ora torno a godermi questa magnifica canzone e vi auguro una meravigliosa giornata!

Lots of love.

DSC_0309 DSC_0320 DSC_0290 DSC_0286 DSC_0269 DSC_0334 DSC_0284 DSC_0313 OUTFIT:
Coat: KENZO
Sweater: ZARA
Jeans: DONDUP
Shoes: DR. MARTENS

PHOTOS BY MARA CRISCUOLO

No comments:

Post a Comment